torsdag 26 mars 2009

Idag är en vanlig dag i en rad av vanliga dagar. Trots det, har jag lyckats finna en utomordentligt söt ryggsäck i jeanstyg på Röda korset för endast tjugo spänn! Dessutom gick mitt svenska tal i Nationella proven galant, så ett MVG känns inte alltför långt bort.. Vad nöjd jag är! Vilken superdag det här blev!

Hur knäpp får man bli att se fram emot en begravning? Jag hoppas, och tror, att jag inte ser fram emot själv tillställningen, utan istället mot att få träffa min mormor och mina kusiner, som jag inte träffar så ofta. Tråkigt att det skulle behöva vara under sådana här förhållanden. Jag ska sjunga en folkvisa till mormor efter begravningen. Den heter "Min ros, min lilja" och är jättevacker. Jag sätter sju riksdaler på att hon gråter innan jag hunnit sjunga den sista meningen, tio om jag själv gör det. Åh, älskade morfar, var du än må vara; vila i frid.

Inga kommentarer: