söndag 21 december 2008

Goddag.
Jag har glömt hur det känns
att liksom bara finnas till
att endast existera
för nu står tiden still
Det var inte idag
det var inte igår
jag har glömt vem jag var
medan tiden går
Har jag tappat mitt förnuft,
gått vilse någonstans?
Jag andas utan luft
jag är utom vett och sans
Jag kan aldrig förklara
för det skulle låta fel
hur det känns att endast vara
vilsen, borttappad och stel

Jag sitter i Blekinge tekniska högskola. Bob och jag åt den mysigaste julmiddagen ever igår kväll när vi tittade på "Harry Potter och fången från Azkaban", och imorse käkade vi mumsig julgröt med saftsås. Jag trivs som fisken i vattnet här uppe, och önskar att jag kunde hoppa ett och ett halvt år framåt i tiden så att jag slapp lida nere i Skåne. Men allt har sin tid, och väntan knyter bara våra band starkare, vilket är en bra sak. Dessutom kommer 2009 bli ett hejdundrande år, så det vill jag inte missa! Nu ska Bob och jag traska hemåt genom vackra Karlshamn. So long!

Det är inte ting som ger en vänner, nej, det är att visa vad man känner
och mister du ett ting, så gör det ingenting, men mister du en vän, då saknar du den sen.

Inga kommentarer:

Yesterday