torsdag 3 september 2009

Aquarius

Idag ska jag på begravning. Jag har varit på tre begravningar i mitt liv. Den första var för min systers kompis pappa som dog för ungefär tio år sedan. Den andra var förra året, när min farmor dog av cancer. Den tredje var i våras, då min morfar dog av ålder och sjukdom. Hur jobbiga de begravningarna än var, kommer jag, om jag inte har fel, att uppleva dagens begraving som den värsta hittills. Unga människor ska inte dö, särskilt inte på detta grymma sätt. Det är onaturligt. Jag hoppas innerligt att du finner frid i döden, för det är du, som var så godhjärtad, väl värd.
För övrigt är det här en alldeles underbar höstdag! Det skulle inte förvåna mig om det började regna framåt eftermiddagen, så jag ska bära mina silverstövlar idag. Bladen på vår kastanj skiftar i grönt, brunt och gult och det blåser härliga höstvindar. Jag längtar till Halloween, som jag gör varje år vid den här tiden.
Igår fick jag ett sms av Hanna. "Glöm inte bion imorgon!". Jaaa, liksom! Hade jag ju glömt bort totalt. Så istället för att åka hem och sitta och fundera mörkt över livet alldeles ensam, ska jag först till skolan, sen till mamma i Malmö och sen se "Prinsessa" med Hanna. En mysig avslutning på en svår dag.

-And now, Harry, let us step into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

Inga kommentarer: