lördag 26 september 2009

Three's a party

Igår var en besynnerlig dag. Jag vaknade med en otroligt öm hals, och gick sedan til skolan för en halvtimmes lektion. Jag ba "trevlig helg" och drog till Malmö. Kilade runt på gågatan med morsan en stund, och blev överlycklig när jag lyckades säga "tack och trevlig helg" på perfekt uttalad franska till fransmannen som sålde kakor till oss. Sen knallade jag iväg för att träffa min barndomskompis Johan som jag inte hade träffat på fyra år. Det var överraskande trevligt. Jag råkade även stöta på min gamla granne Tove och min kusin My. Johan och jag fikade och traskade omkring innan jag tog tåget hem till Ystad igen. Träffade Jenna på stationen och vi stack hem till mig och kollade på Little Britain med Oliv. Jävligt skön dag.
Idag vaknade jag ännu mer förkyld än igår, med en ännu ömmare hals, med näsan rinnande, huvudet dunkande och häftiga nysattacker stup i ett. Förfärligt. Jag satsar på att ta det lugnt idag så att jag orkar gå på min kusins party ikväll. Jag är trööttttt..t.weg.wöeö...UÄÄÄ
Harry + te = funkar.

-Yeah, I know.

Inga kommentarer: