söndag 18 december 2011

all the lonely people

idag vaknade jag upp, satte igång Musikhjälpen, spelade gitarr, tvättade håret, drack te och tog en näve Nonstop till frukost. om en halvtimme ska jag få skjuts med B&B till farsan, äta köttgryta, spela piano och gå på konsert i kyrkan. jag tycker om att gå på konsert i kyrkan, det är något magiskt och sammanhållande religiöst över det. sen kanske det är julen som spökar också. så kan det mycket väl vara.

jag fick en pedikyr i pick-me-up-present av Justin i onsdags. det ser ut som om någon har käkat stjärnor och sen spytt upp dem på mina(men speciellt hans) tånaglar. väldigt fint. jag matchade idag med att måla mina hand-naglar super-glittriga. de har växt ut en bit och ser nästan vårdade ut, men jag märkte att det är mycket svårare att spela gitarr med långa naglar. och att trycka på rätt knappar på tangentbordet. och att klä på sig. och av sig. och att använda sin iPhone. och att göra något över huvud taget.

nu ska jag klä på mig och packa det sista. jag ser fram emot en natt ute på landet. en natt är alldeles lagom. mer än så och jag får lappsjuka.

-så som man själv blir behandlad vill man ju att andra behandlar en.

Inga kommentarer: