onsdag 28 december 2011

save your day

jävla skitnatt. drömde en massa mardrömmar och blev förkyld någon gång under morgonen. seg i halsen och semitäppt i näsan. hatar skiten. hatar detta.

idag ska jag kolla film och träffa goa polare. ska tänka på allt bra och tvinga mig själv att le, för gör jag inte det faller jag pladask rakt ner i ångest. och det är fan ingenting jag har lust med.

jag har goda förutsättningar att leva ett bra liv. varför gör jag inte det då? kanske för att jag fuckar upp alla relationer jag försöker mig på? kanske för att jag har en förmåga att se till allt som suger? kanske för att jag har otur? kanske för att jag har en skev bild av verkligheten? eller kanske bara för att jag helt enkelt inte tillåter mig själv att leva ett tillfredsställande liv? fan bruden, se dig omkring! du ska ta upp mest plats i ditt liv. inte någon annan som både tar upp alldeles för mycket plats och energi och dessutom får dig att må skit. ta ditt ansvar nu. ge inte upp. ge allt du har i stället.

-we're still young, we're still young

Inga kommentarer: