onsdag 21 oktober 2009

The Deathly Hallows

Jag älskar Harry Potter. Jag läste färdigt den sjunde och sista boken idag, för andra gången. Jag förstår inte hur man kan ogilla det underbara slutet, det är så härligt! Jag måste, om än något generad, bekänna att jag genom att läsa böckerna om Harry Potter lärt mig massor om mod och moral, och dessutom funnit en plats dit jag kunnat fly när inget annat har fungerat. Jag är även oerhört fascinerad av hur man kan skriva en serie så fantastiska böcker utan att göra någonting fel över huvud taget. JK Rowling har för evigt en plats i mitt hjärta. Seriously.
Imorgon ska jag till mamma. Jag saknar henne. Vi ska på, öhm.. kalas? Fest? Bjudning? Vi ska iallafall fira en gammal väns födelsedag, hur vi går tillväga är mindre viktigt. Och ikväll är det True Blood, jag längtar så jag kan spricka!

-The scar hadn't pained Harry for nineteen years. All was well.

Inga kommentarer: