tisdag 27 oktober 2009

I live on a lonely avenue

Jag är inte glad idag. Känner mig deppig, och det har jag inte gjort på mycket länge. Det kan bero på att jag läste de smaskiga bitarna ur en bok som handlar om en tjej som sålde sex under halva sin tonårstid. Jag är så lättpåverkad att jag mår illa. Äh, det går väl över, även om det känns dystert nu.
I helgen var jag och mamma på Operan och såg dansföreställningen Black silk tillsammans med Karin och Frida. Jag var trött och ointresserad just då, vilket var synd, för det var en väldigt häftig show. Dumma, bortskämda mig.
Igår var jag hos farfar, vi åt ute med Kerstin och Jack. Vitlöksbröd, oxfilé-planka och creme caramel landade i min mage med ett smack! liksom. Gott var det också. Sov hos farfar också, och drömde märkliga drömmar. Spenderade lunchen hos Kerstin och Jack. Vi pratade eftergymnasiala studier och ockult-intresserade mattelärare.
MEN DU, CAJSA, ryck upp dig! tänker jag nu. För det finns bara en enda person som kan lösa upp mitt depp som vatten på en c-vitamin-tablett, och det är jag. Ikväll är det tomatsoppa, Desperate housewives och cashewnötter som gäller. Det kanske muntrar upp mig en aning. Jag älskar min mamma, och saknar min baby som jag ska till imorgon! Jag älskar honom av en massa bra anledningar som enbart kommer låta enormt klyschiga om jag skriver ner dem här. Och klyschiga, det är vi verkligen inte.

-Is he.. a bit mad?
-Mad? He's a genius! Best wizard in the world! But he is a bit mad, yes. Potatoes, Harry?

Inga kommentarer: