lördag 23 juli 2011

chocktillstånd

är totalt lamslagen efter att ha hört om Utöya-massakern, och det gör ont i mig att tänka på att över 80 människor i min egen ålder är döda pga en dåres sjuka åsikter. det som har skett är verkligen vidrigt och jag ger all min kärlek till Norge.

har tillbringat natten hos Elvira och kommer stanna här resten av helgen. är i chock efter nyheterna från vårt grannland, sitter bara och läser nyheter som två snyftande idioter. fast nu ljuger jag. Elvira har lagt av och ägnar sig just nu åt att rita lite fint i sina småsyskons ritblock. det är ett annat sätt att tackla en katastrof!

ringde i panik till David i morse, rädd för att han kände någon på lägret på Utöya. lyckligtvis gjorde han inte det, men vi diskuterade ändå saken en stund. sen skrattade vi massor åt småsaker, och jag fick till min förvåning höra att han har skaffat en hund! en schäfer-valp, Liam heter han. fantastiskt, tycker jag.

idag ska Elvira klippa mig, om jag får min vilja fram. sen ska vi chilla och kolla film. och passa hennes härliga syskon John och Hedvig(varav den förstnämnda inte kan sluta leka med mina hängslen. sjukt näpet. men svårt att skriva samtidigt).


john hej hedvig JOHNM <-----kapad blogg

som sagt, alla mina tankar till Norge. KÄRLEK!

-vi ska återvinna dig!

Inga kommentarer: