torsdag 29 september 2011

jag är tamejfan en skänk från ovan

igår tog jag en liten nap i min säng i två timmar, vilket resulterade i att jag bara hann springa och köpa en sallad och lämna tillbaka filmen innan jag tog bussen till Fia. vi hyrde Trust och köpte godis, och sen kurade vi ihop oss i sängen med hennes syrra Sara och hade det supermysigt. hennes mamma och man bjöd på middag och hennes styvbror var också med. alla var väldigt snälla och mysiga och allt var så himla hemtrevligt! jag log hela bussresan hem.

idag har jag graffat hela dagen med alla mina klasskompisar. jag, Nalo och Dajana målade tillsammans och det var riktigt jävla skitkul! bra blev det också. vi lunchade på Rose garden och skrattade ungefär hela dagen. Nalo och jag stötte ihop med två bekanta göteborgare när vi handlade cans, och sen sjöng vi och pratade om Malmö, dialekter och huruvida snäckor är finare än pärlor. jag är glad över att ha så fina vänner och kul människor runtom mig. det känns riktigt fett, faktiskt.

imorgon ska jag till skolan, tvätta och måla en tavla till min systerdotter Vilma som fyller 6 år på måndag. jag hoppas att hon tycker om den. sen kanske jag går på bio för mig själv. det hade varit trevligt. helgen blir urfet. fan, det börjar nog ordna upp sig. att ha saker att göra skingrar tankarna, och det hjälper mig verkligen att må bättre. på bara en vecka har jag gått från vrak till någorlunda stabil. det känns nästan som ett mirakel att det har gått så snabbt. och det kanske det är också? Gud kanske förstod att jag behövde en hjälpande hand. en ny vän. lite förlorad styrka tillbaka. men oavsett om det var Gud, en slump eller jag själv som fick mig att må bättre, är jag oerhört tacksam över att jag gör det.

-jungle love is driving me mad, is making me crazy

Inga kommentarer: