tisdag 8 november 2011

smaragdgrön

fan vad det suger när saker går åt helvete. fina saker, saker som kunde blivit feta, saker som kunde blivit bra och helt underbara bara går käpprätt åt helvete och lämnar en ensam och ledsen. jag är arg för att jag har betett mig som en idiot, besviken för att människor inte är så starka som jag trodde att de var och fruktansvärt irriterad över att när jag väl hittar något som är fantastiskt, där alla känslor är ömsesidiga och allt egentligen är bra, så råkar jag fucka upp lite(mycket. lite mycket, alltså. ganska liiiiiiite mycket, egentligen inte alls sådär "jag kan aldrig förlåta dig efter det här"-mycket. inte ens i närheten av "du låg med min bästa kompis"-mycket eller "du gick bakom ryggen och drog sju linor fast att du sa att du var ren"-mycket) och sen gör eviga tillitsproblem det omöjligt för det där fantastiska att äga rum. MEN KOM ÖVER DET DÅ FÖR HELVETE.

jag vart ledsen igår, grät litegrann. fast idag känner jag att om det ska vara på det här viset är jag hellre utan. om jag inte kan få flippa det allra minsta utan att det är bye bye baby så är det här inte rätt för mig. jag måste få flippa, iaf lite. jag måste få bråka, måste få känna en massa saker, måste få utlopp för allt, måste få vara jag. "if you love someone, you gotta love it all. otherwise it ain't love." så jag antar att det inte var äkta, det här. inte meningen. inte ödet. men jag ångrar ingenting.

idag ska jag till skolan och måla bittra tavlor och spela in musik. jag är trött och matt och fortfarande ganska deppig, men det känns helt OK. och det förvånar mig. för en månad sen hade jag fortfarande legat och gråtit i sängen och undrat varför Gud straffade mig på det här viset. idag har jag stigit upp tidigt, handlat, gått en promenad och kollat tv-serie. och inte gråtit alls. och snart ska jag till skolan.

men först ska jag måla naglarna. gröna. smaragdgröna. ska ta med mig Harry Potter också. behöver försvinna in i en annan värld lite. kanske tar en sväng inom biblioteket också. jag älskar biblioteket. och bokhandlar. och böcker.

-do your worse, for I will do mine.

Inga kommentarer: