fredag 4 november 2011

get a grip

jag känner mig jävligt tom och jävlig, dumdristig och icke ansvarsfull. jag trodde att jag hade lämnat allt det där bakom mig. men jag föll tillbaka, och det är OK. jag vaknade dränkt i skam, införstådd med att mina dumheter inte var lika underbara som jag minns dem. jag såg mig själv ur mitt eget perspektiv och insåg bittert att nu är det fan nog.

jag har skrivit så alltför många gånger. "nu är det nog", "nu är ska jag skärpa mig", "nu är det dags för förändring", "jada jada jada jada". jag kanske bara ska släppa pennan(läs: tangentbordet) och faktiskt GÖRA något för en gångs skull? lagom fet idé.

idag ska jag till skolan och finjustera min målning. den kommer att bli så fin! jag är redan riktigt nöjd med mig själv. vid 16 ska jag till optikern, sen ska jag byta ut min stickade jävla kjol och köpa sojabitar. sen ska jag jobba natt. le life est le good. eller så kommer det att bli det, och det är lika bra det.

ZOMBIE NIGHT med Elin blev krängkväll med 1408. jag somnade i slutet, så Elin väckte mig och vi beefade om hur den slutade. googlade och kom fram till att den har alternativa slut. sen kom Felix och så snackade vi en stund innan jag gick en paranoid promenad hemåt, skraj att äckliga gubben eller något annat hemskt skulle dyka upp och ta mig.

jag känner mig verkligen besynnerligt tom. fast det är egentligen inte alls särskilt besynnerligt, jag vet precis varför det är så. det kanske till och med är bra; jag är tom så att jag kan fylla upp med bra grejer. sånt som får mig att må bra. kärlek och värme och glädje och.. grönsaker. sånt.

-I can't help it, Sook. I loved her. and when you love someone, you gotta love it all. otherwise it ain't love.

Inga kommentarer: