torsdag 7 maj 2009

Det blåser och himlen är tråkigt mulen. Nu kom jag att tänka på en mjuk hästmule som snusar en mjukt i handen, men det var längesen det hände sist. Den härligaste doften som finns är häst. Den härligaste känslan som finns är galopp i varmt, salt vatten när man känner pälsen sticka mot ens bara ben. Jag saknar hästar och ridning så hemskt mycket, jag antar att det är den försvunna pusselbiten i min tillvaro. Trots att jag bor på landet med ett stall tre meter från min ytterdörr, känns hästar längre bort än vad de någonsin har gjort. Jag trivs verkligen inte här. Jag kan förstå människor som vill bo på landet, men de har säkert körkort och bil så att de kan dra in till närmsta storstad när de vill. Den friheten har inte jag. Och Skånetrafiken är sämst! Bussarna går som kadaver i öknen; inte alls. Liten överdrift, kanske, men de som bor här ute i spenaten vet EXAKT vad jag snackar om.
Fy.
På sommaren är det ljuvligt; vackert, doftande och stilla. Det vill säga behagligt i ett par timmar innan man dör av tristess. Jag hade velat kunna gå en sväng i Kungsparken i Malmö för att sedan sätta mig på ett café och ta en iste. DET är lyx. Och dessutom; vart kommer man från Sjöbo?

-What are you?
-You know, it's funny that you should ask that. You'd think more people would know a badger when they see one.

Inga kommentarer:

Yesterday