lördag 9 maj 2009

Helt plötsligt saknar jag min farmor.
I sommar tänker jag bo hos farfar 40 procent av tiden, hos Robert 50 procent och resten hemma. SÅ DET SÅ! Kvällen igår var riktigt trevlig, och det känns skönt att veta att man är älskad och har vänner som man verkligen kan lita på. Det är befriande. Tog bussen hem runt tolv, somnade och blev väckt i Sjöbo av chaffisen. Sprang ut i blåsten och såg att mamma inte dykt upp. Självklart hade hon somnat i soffan och jag grät av hopplöshet och kyla. Kom hem och slocknade vid två. Fan vad gott jag sov.
Jag har varit på Nova Lund med mamma, pappa och Vilma. Hittade en superfin tischa på Topshops rea, självfallet är jag pank och inte ville päronen punga ut, så jag fick bli utan. Just typiskt! Mina pengar är slut den här månaden, så när som på en hundring som Elvira ska slänga åt mig så småningom.
Tova lånade ut "Amelie från Montmartre" till mig igår, så jag tänkte se den ikväll i sällskap av en stor godispåse. Innan dess ska jag plugga och umgås med lilla Vilma innan hon drar hem imorgon på Hannas födelsedag. Jag behöver inspiration, motivation och pengar i drivor.

-Kanske något är på tok?
-Hon går jämt gömd i en bok!
-Ja, hon är en riktig gåta, den där Belle!

Inga kommentarer:

Yesterday