fredag 15 maj 2009

Jag gick, joggade och sprang 5 km imorse med Selia och Emma. Kom i mål en minut för sent, ruskigt irriterande. Hade matte, tog bussen till Malmö med Anna. Köpte glassar, mötte hennes kompisar Gabriella och Måns och gick på casting hos Sweden models. Kändes trevligt och seriöst, till skillnad från tidigare casting-misstag.. Tog en halvrälig fika på Heaven's world och åkte buss hem med mamma efter ett mindre buss-drama. Köpte godis och kattmat, körde hem och hittade Robert utanför dörren. Han sitter just nu och väntar på mig i soffan, och jag skäms över att jag sitter här och skriver och inte är där med honom. Ironiskt. Ibland behöver jag dock skriva av mig, annars bubblar det över. Det är som terapi, jag lämnar över mina tankar och känslor till någon annan för en stund. Det är befriande.
Igår såg mamma och jag en musikalteater om Marilyn Monroe. Den var seg emellanåt, men det faktum att skådespelarna var otroligt begåvade på allt de tog sig an gjorde hela pjäsen väldigt intressant, gripande och lite sorgligt vacker. Marilyn var nog inte en särskilt stabil eller glad person. Stackarn.
Ikväll ska Bobba och jag se "Little Britain", käka mat och mysa. Och för att citera mig själv tidigare idag; GUTT!

-Time may change me, but I can't trace time

Inga kommentarer:

Yesterday