lördag 27 juni 2009

Drink Scotch whisky all night long and die behind the wheel

Igår satt jag på min rumpa och surfade rundor på nätet. Plötsligt kom det till min kännedom att en av mitt livs största idoler, Michael Jackson, hade kolat vippen dagen innan. Jag visste inte hur jag skulle reagera. Min första reaktion var att det hela var ett skämt. Jag förstod dock ganska snabbt att ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle skämta om något sådant, och när jag googlade fick jag, till min förskräckelse, bekräftelse på att det hemska faktiskt hade inträffat; Kungen av pop var död.
En liten bit av mitt hjärta blev kallt och stelt, en liten gnista slocknade. Så länge som jag kan minnas har jag lyssnat på Michael Jacksons låtar, utan att ens fundera på att mannen som sjöng dem någon gång skulle dö. Man vet att ens mor- och farföräldrar troligen kommer dö innan man själv gör det, så det känns mer naturligt när det väl händer. Jag tror däremot att det känns extra konstigt när en välkänd stjärna dör, eftersom de känns så långt borta när man läser om dem i tidningarna eller ser dem på tv. Folk(jag själv inräknad)tycks tro att kändisar lever i en annan värld, en sorts magisk värld där alla är odödliga. Då och då får vi ett bevis på att det inte är så, som nu. Och aldrig kunde jag tro att det skulle kännas så sorgligt och jobbigt för mig att få nys om Michael Jacksons död, men jag känner mig uppriktigt ledsen. Det är min djupa önskan att han får vila i frid. Jag tror att han var en mycket missförstådd man med ett stort hjärta, så efter allt han blev anklagad för i sitt liv, tycker jag att han förtjänar en trevlig död. Sleep tight, mr Jackson!
-
Min dag har bestått av städning, vilket jag hatar med en sådan obeskrivlig panik att jag dör när jag tänker på det, ett jäkla farande till olika mataffärer samt ett kort men kärt möte med jordgubbsförsäljaren Jenny. Jag längtar efter att få sitta en hel natt och dricka öl och snacka skit med Max. Fan vad härligt det låter.
Förutom en enorm saknad efter Max, börjar jag redan sakna mina brudar, men det har
jag minsann planer på att göra något åt.. HEHE. Ni ska allt få se!
Så fort jag får stålar, dvs på tisdag, ska jag dra ut mig själv på upptäcktsfärd genom Malmö och se om jag kan hitta något spännande läppstift, en hårinpackning och en ny plånbok. Det är väl ungefär de saker jag känner att jag behöver just nu. Och snart, snart, snaaaart.. Åh, kom och gör mig euforiskt berusad.

-You are not alone, I am here with you

Inga kommentarer: