lördag 13 juni 2009

For today I am a boy

Igår tog en hel flock treor studenten. Robert och jag halkade in till Anna i några timmar, innan vi for hemåt igen. Idag var det tänkt att jag skulle till en annan studentskiva, men min plånbok är tom, sovplatserna sinar och jag är väl inte helt pepp heller. Hakar på Hanna till Robin istället. Inte helt fel.
Jag älskar mitt hår idag. Jag vet inte varför, för det ser ganska ruttet ut. Jag bara älskar det.
Åt en kycklingmacka till lunch, och har suttit vid datorn hela dagen. Jag förvånas över hur fort tiden går och surar över att jag inte har tänkt på att läsa min bok. Jag hatar sunkiga dagar framför datorn, de är helt meningslösa och går helt enkelt för fort.

Du hoppas
för mycket
undrar och
är tyst
för mycket
försöker rädda
för mycket
som inte går att rädda
för mycket
och älskar
för mycket
som inte älskar
för mycket
För mycket
kyssar och ord
kan du ge
Men ditt
hjärta
behåller du
från någon
som älskar
för lite

-Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.

Inga kommentarer: