fredag 21 augusti 2009

I need a hero

Det var ju tänkt som så att jag skulle följa med farfar till hans sommarställe och så vidare, men efter en del jobbiga snack, tårar och besvikelse ångrade jag mig och stannade istället hos moster Maggan i Malmö med mamma och kusin Josefine. Har dragit runt i Malmö i två dagar, och inte mig emot! Det har varit hur mysigt som helst. I förrgår traskade jag omkring i min ursöta klänning som mamma har sytt upp (jag är galet fetnöjd) och fikade på mysiga fik och läste Harry. Sen mötte jag upp Ia och vi käkade och fikade, för att sedan gå och se Hoven Droven och bli uppbjudna av mysiga kufar och dansa, dansa, dansa.
Igår segade jag halva dagen, kom inte utanför dörren förrän runt tre. Då träffade jag mamma, och vi gick runt och käkade kulinariska läckerheter; afrikanska grillspett, mexikansk tex mex och spanska våfflor. Det var supermysigt. Efter det stack jag iväg för att träffa Elin och Elvira. Vi kollade på ett reggaeband med världens slöaste publik, men det var som sagt noll ös, så vi gled omkring lite slött för att sedan sluta upp med Jenna och gänget. Jag och Jenna slet oss från mängden och stötte på Jenny och Emma med en grupp män. "Hej hej" sa vi och traskade vidare, och träffade Erica och hennes kompisar som satt och lyssnade på funk, så vi slog oss ner hos dem en stund. Efter ett tag reste vi oss, sa "tack och adjö" och smet bort för att träffa gänget igen. De följde mig hem och jag somnade med Harry på bröstet.
Idag ska jag hjälpa mamma att packa, eftersom hon ska flytta till Malmö på tisdag. Det är väl inte så där fasansfullt kul, men att äta ägg är desto roligare, så jag tror att jag satsar hejhjärtat på ett par löskokta innan jag ger mig in i någon packlådehistoria. That's it.
Ikväll ska jag se Familjen, Tingsek och Christian Walz med flera med Ia, och om jag hinner klämmer jag in lite salsa eller någon annan form av livlig dans däremellan.

-Yeah! Bring that shit!

Inga kommentarer: