måndag 31 augusti 2009

Wild at heart

Jag har haft en lite märklig dag. Den första läraren jag såg när jag anlände till skolan var min flummige baslärare Per-Axel - klädd i kostym! Jag undrade såklart vad han kunde tänkas ha för fuffens för sig, men märkte snart att varenda elev hade missat klädkoden; alla lärarna bar finkläder. Mysko.
Det är kyligare än förra veckan, det skymmer klockan 20.00 och vardagsrummet är fullt av tända ljus. I veckor har jag väntat på den första höstdagen, och här är den nu! Den mysigaste tiden på året. Jag njuter genom att plaska i vattenpölar med mina "moonboots" på fötterna, dricka te och läsa. Jag älskar hösten.
Om fyra dagar bär det av ut på nya äventyr. Jag är liten i världen, men min vilja är stark. Jag tror faktiskt att jag fixar det här.

-In the end, it mattered not that you could not close your mind. It was your heart that saved you.

Inga kommentarer: