tisdag 11 augusti 2009

Only unfulfilled love can be romantic

Igår var jag i Malmö och gled runt. Fikade sallad och ischai och läste Harry en stund, sen ringde farfar och ba "nu kommer jag och tar dig" så jag fick lyda order och dra mig ut till hans bil. Jag fick se bilder från Leken och Turkiet hemma hos honom, och kalasade på jordgubbssaft och Werters original. Sen drog vi till Slottsparken och fikade macka med danska ostar och chokladmoussetårta med blåbär på. Efteråt gav han mig skjuts till Mia, där vi chillade, käkade, sminkade oss och stack till Tova. Där träffade vi en del softa människor, och stack hem runt halv midnatt. Kollade tv och snackade till halv fyra, då vi slocknade av utmattning. Fett.
Vaknade 09.41. imorse och ba "jaha" så jag läste ett helt kapitel i Harry och förundrades över hur makalöst tyst Mia är när hon sover. Klockan elva väckte jag henne och vi lagade en omelett som tog minst sju år på sig att bli klar. Vi drog på oss skorna och traskade bort till Hemmakväll, där vi hyrde "Vicky Christina Barcelona" och traskade hemåt igen. Kollade film, sen hämtade farsan mig och vi drog hem till älskade Sjöbo. Hm. Plockade upp Bob och stack hem, käkade en jäkla god middag bestående av kyckling, sallad med fetaost och soltorkade tomater och bulgur. Jag njöt som fan och nu ska jag se på tv med Bob, så tjena.

-Gjorde jag aldrig något snällt?
-Jo, en gång bad du om ursäkt för att du hade varit dum.

Inga kommentarer: