lördag 13 augusti 2011

I think I've been sleeping for 40 days and, yeah, I know I'm sleeping 'cause this dream's too amazing

har svårt att fatta att jag faktiskt ska se Edward Sharpe and the Magnetic Zeros idag. med Århundradets guldgosse, till råga på allt! jag är i extas.

drömde att jag hade färgat mitt hår mörkt igen. det var jättejobbigt, jag fick faktiskt en smula panik. det var skönt att vakna och inse att det bara var en mardröm.

igår spenderade jag större delen av eftermiddagen och kvällen hos farfar. moster Stig och gammelmoster Karin var på besök. det är så märkligt att träffa Karin, för hon är så fruktansvärt lik farmor. om hon hade färgat håret mörkt hade de varit identiska. hon nämnde att hon till och med ser fel själv ibland. det är något fantastisk, tycker jag.

jag har målat mina naglar himmelsblå och har på mig mina vackraste smycken. ikväll kommer bli episkt. på riktigt. det här kommer jag minnas för all framtid. och det känns faktiskt väldigt vackert när man tänker på det så.

jag har tänkt lite på det faktum att jag har en väldigt excentrisk klädstil när jag verkligen försöker. människor måste tro att jag är en glädjeflicka. en nattfjäril. en kurtisan. en sköka. ja, en hora helt enkelt! jag är hemskt färgglad och mönster- och materialmixad. fast bilden av mig som prostituerad bryts nog av en smula när jag börjar hoppa i vattenpölar eller sjungandes dansar gatan fram med rytmiskt vevande armar. inte är jag någon hora, inte.

det bästa med middagen hos fordor igår är att jag fick med mig en stor portion rester; ägg- och spenatfylld lax med dillstuvad potatis och hovmästarsås - YUM! ska avnjuta detta mästerverk till En långvarig förlovning senare idag, tänkte jag. har sovit nio timmar och är överpepp inför ES&tMZ ikväll! WAKA

-she got jumper cable lips, she got sunset on her breath now. I inhaled just a little bit, now I got no fear of death, now

Inga kommentarer: