tisdag 14 juli 2009

I think I'll go on a walkabout and find out what it's all about

Jag har haft en härligt seg helg med baby i hans lägenhet i Karlshamn. Ja, i lägenheten, eftersom vi lämnade den endast för nödvändigheter som promenader och inhandlande av livsmedel. Hm.
Kom i alla fall hem igår kväll, shoppade hårfärg och en liter kokosdoftande duschcréme på City gross i Höör(som för övrigt tydligen har musinvasion, i alla fall om man ska tro min pappa. Han såg en liten gnagare och ställde genast tillbaka sin shoppingkorg). Färgade(inte blonderade, som man skulle kunna tro) håret blondare. Resultatet blev bättre än vad jag hade tänkt mig; en solblekt version av min tidigare hårfärg. Spenderade resten av kvällen framför tv:n med Bobba och päronen.
-
Gjorde något fasansfullt idag; fick akupunktur. Det gjorde något så djävulskt ont och upplevelsen bringade en sådan fruktansvärt klaustrofobisk känsla att tårarna bara rann. Jag malde på mitt mantra "fysisk smärta är den minst smärtsamma", vilket fungerade måttligt bra. Som tur var. Kunde trots det inte låta bli att tänka "lägg av, din kinesiska jävla kärring", när hon vred om de jäkla nålarna. Hon tycktes dock vrida ännu hårdare när jag tänkte det, och då funderade jag på om hon kanske kunde läsa tankar. Jag blev rädd och började tänka komplimanger istället.
Efter den galna nålterapin(som jag tvunget måste gå på två gånger till. Som om det inte var nog med ett besök) fick jag choklad av mamma, för att jag "var så duktig". Jag kunde bara hålla med, tacka och ta emot. Sen köpte vi bullar och åkte hem till mormor. Hon var lite knepig som vanligt, men sånt får man ta. Vi hade i alla fall en trevlig stund, och hon var riktigt intresserad av mitt nördiga snack om Harry Potter. Dessutom fick mamma och jag lite gamla kläder av henne, så vi var rätt nöjda. Efter ett tag träffade vi Helen, tog en promenad, drog från mormor till affären och handlade krubb. Mötte Hanna och Didrik i kassan. Stannade för ett snack och fortsatte sedan snabbt hemåt.
Hemma hittade vi Robban som höll på att skjuta på gamla krukor. Han är rätt skön. Vi grabbade varsin öl och satte oss i kvällssolen. Efter ett tag kom pappa hem, och vi käkade en konstig middag bestående av torsk, tortellini, sallad och pesto. Efter maten tog vi en kort promenad och kollade på tv. Senare tog Robert och jag en powerwalk/joggingrunda på trekvart, rätt skönt faktiskt. Men nu börjar det fan i mig bli dags att duscha innan mina trötta ögon faller ur hålorna. Luktar svett också, jäkligt gött. Harry imorgon kväll. Alla nördar förstår min lycka. Men dröm sött, vetja.

-Oh, life is a glorious cycle of song,
a medley of extemporanea.
And love is a thing that can never go wrong,
and I am Marie of Romania.

Inga kommentarer: