fredag 17 juli 2009

We're locked in time

Goddag. Mamma vaknade med influensa och mådde riktigt dåligt, men insisterade ändå på att köra mig in till Malmö. Så det gjorde hon. Vi fick akupunktur igen. Jag kan meddela att jag inte var i närheten lika fånig idag som jag var sist jag fick akupunktur. Jag blev rätt chockad då. Idag var det nästan skönt när hon satte dem i ryggen. Kände mig lagom masochistisk.
Vi plockade upp Hanna i Sjöbo, som var äckligt fullt med märkliga människor. Jag tycker inte om Sjöbo i vanliga fall, men nu är det löjligt. Sjöbo marknad. Människor som kommer långväga ifrån för att traska sig svettiga bland fjäskande försäljare från Göteborg och fettiga langosvagnar. Varför låter man sig pinas? Ändå gick mamma och jag en sväng där igår. Hittade, trots allt folk och mitt bittra humör, ett fint skärp, små pajformar och en bok, "Garp och hans värld". Jag var ganska nöjd när vi kom hem, ändå.
När vi hade hämtat Hanna åkte vi hem och jag satte igång det varmaste småpajsbaket någonsin. Fick ta en dusch när jag var klar, men goda blev de. Farfar skulle egentligen komma hit ikväll, men eftersom mamma har influensa och Hanna mår kasst(hon åkte karusell en gång för mycket igår kväll, och hon snurrar fortfarande på stället. HEHE)så han bestämde sig för att hålla sig hemma.
Själv undrar jag vad det ska bli av mitt liv. Jag bestämmer saker som ska bli av, men som aldrig sker. För en sak är jag bra på; att vara förbannat lat.

-Well, you seemed too busy to call him a prat and I thought someone should.

Inga kommentarer: