torsdag 9 juli 2009

Smile though your heart is aching

Var i Malmö i måndags. Kaos och mys.
Var i Malmö i tisdags. Frapino, bh-shoppande och kusiner. Kom hem runt sex, skulle ha bakat en paj till middag, men fastnade framför tv:n och Michael Jacksons minnesstund. Det var längesen jag grät så mycket och menade varenda tår. Brooke Shields tal var så fullt av kärlek och vänskap, och när Michaels dotter Paris Jackson berättade hur mycket hon älskade sin pappa drunknade jag nästan i tårar. Det känns verkligen surrealistiskt att en människa som alltid funnits till och betytt mycket, oavsett som pappa, vän eller idol, helt plötsligt inte finns längre. Jag hoppas innerligt att Michael Jackson har funnit den frid han inte unnades i livet.
-
Jag bakade drömmar igår. Och köpte två tidningar. Och satt inne hela dagen och tittade på tv. Idag gick jag upp tidigt och tog en promenad med mamma. Blåsigt, men härligt svalt. Senare ska jag dra mig bort till busshållplatsen och därifrån ta bussen till Ystad för att träffa Ia. Life is good.

-Eyes are blind. You have to look with your heart. What's most important is invisible.

Inga kommentarer: