söndag 12 juli 2009

Kiss me if you can

Vaknade ungefär sju gånger i morse. Trodde att klockan var typ ett när vi väl orkade stiga upp, men den var blott kvart över tio. Excellent. Kände mig lagom pigg och tänkte ta en snabb dusch och vara riktigt effektiv för en gångs skull, men min schyssta plan fungerade, som vanligt, bättre i teorin.
Till slut kom vi i alla fall iväg till affären och inhandlade ingredienser till middagen; quorn- tomat- och fetaostpaj. Sweet.
Vi såg en schysst film innan, Bob och jag. Vi har bestämt oss för att börja våra nya nyttiga liv imorgon, som så många måndagar förut. Det har gått åt fanders förut, men den här gången ska jag inte låta det hända, för jag vill bli hälsosam. Med vilja kommer styrka, och så småningom vanor, som man följer, för att man har viljan och styrkan. En god cirkel, om man nu får uttrycka det så. Anyway, eftersom det här är kvällen innan det sunda livet börjar, djupdyker vi i chips, kakor och öl. Mest öl för tillfället. Gutt, det med. Men nu ska jag ta mig tusan slå mig ner bredvid Bob och kolla på "Dexter". Sov fucking gott.

-You see that? It gave me the finger, shat on me and fucked off!

Inga kommentarer: