fredag 24 juli 2009

Open your heart, I'm coming home

Just nu består mitt liv att två saker; kaos och familj. Eller, kaos och kärlek is maybe more like it.
Igår solade Hanna och jag, samtidigt som vi lyssnade på löjligt somriga och peppande låtar. Sedan tog jag en sväng till Malmö där jag köpte en snortight(kanske inte snortight, men aptight. Get the picture?), svart klänning och kastade mig sedan på bussen hem igen med mamma. Åt köttig middag i Höllviken med pappa och Hanna och tog en glass i Skanör med samma personer. Kom hem och såg "Independence day" med mamma och Hanna och somnade klockan 00.13.
Vädret är to die for, men jag har mest lust att ligga inne i sängen och sura och bli lämnad ifred. Av någon märklig anledning tror människor då att man är deprimerad eller galet förbannad på någon, vilket är helt fel. Jag vill bara sura och bli lämnad ifred, som sagt. Att någon stör mig, däremot, gör mig galet förbannad, vilket leder till att jag blir utskälld och därmed deppig, vilket i sin tur leder till att jag ännu hellre vill ligga inne i sängen och sura och bli lämnad ifred.
Någon gång idag kommer min moster och mina kusiner hit för att käka middag. Jag vet inte om jag ser fram emot det eller inte, men jag antar att det är bra mycket roligare än att sitta och glo in i väggen tillsammans med mamma.

-I will not fuck it up again, mum.
-Bridget! Language!
-Sorry. I will not fuck it up again.. mother.

Inga kommentarer: