tisdag 6 juli 2010

Albus is the best

Hej. Började på mitt nya jobb igår. Jag ska förklara lite mer. Mitt jobb är att springa runt på stan och värva människor till en biståndsorganisation - alltså be folk om pengar till en god sak. Jag tycker att det är JÄTTEJOBBIGT! Ja, jag vet, det är som sagt för en bra sak, men det känns så jobbigt att vara en person som "stör" andra, hur bra saken än är. Samtidigt är det deppigt att se hur människor gör u-svängar, går omvägar, ringer låtsas-samtal eller bara vänder bort blicken när de ser mig med min mapp. Jag menar, HALLÅ?!?!?! JAG SKA INTE BITA ER, BARA SNACKA LITTA!!!!! Ett "nej tack" är tydligen svårt som fan att klämma fram, istället för att komplicera allt så fucking mycket. Men gå ni era jävla omvägar.
Men men, jobbet gick waaaaaaay better idag! Har fått in två talonger på två dagar, är stolt och rätt nöjd! Helgen kommer bli supermysig, och nu ska jag måla naglarna och kolla tv. HOWDYYYYY!

-Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Inga kommentarer:

Yesterday