onsdag 28 juli 2010

When I look in the mirror I see my best friend

-Cajsa? Caaaajsaaa??
-JAA?!
-nu lyssnar du på mig. SKÄRP DIG! sluta fucking moana och var lite positiv, för helvete!
-va? nej! jag vill inte, lägg av!
-men tror du att du mår bättre bara för att du sitter och surar? du är för fan på semester, lighten up!
-men det känns inte som semester. det fucking suger, jag vill HEEEEEEM!!
-du kommer alltid hem. njut av skogen och bären och sjön och stillheten! det är slut på det när du kommer tillbaka igen.
-jag tror faktiskt inte att jag kommer att sakna det så värst mycket. det är lagom lugnt för mig hemma. jag vill ha min balans där nere!
-väx upp.
-VADÅ VÄX UPP!??!?!??! det handlar inte om det! jag vill bara hem för att jag VILL HEM! JAG VILL VARA HEMMA!!!
-du är typ fem år när du blir upprörd över minsta sak.
-MEN DU FATTAR JU INTE!!!!!!!!
-MEN FÅ MIG ATT FATTA DÅ, TJOCKSKALLE!!!!!
-jag. vill. hem. NU!
-men åk hem då, jävla surunge.
-du vet att det är onödigt, så sluta bitcha. jag kan inte åka hem förrän de andra vill åka hem
-stå ut då, hjärtat. du vet att du måste, så försök koppla av lite. ta på dig farfars stövlar, ta en tur i skogen och filosofera, plocka lite bär och simma en sväng i sjön. jag lovar dig, hjärtat, du kommer se klarare efter det.
-tror du verkligen det? TROR du verkligen det?
-ja. jag lovar och svär. cross my heart!
-......
-..snälla? du kommer må fint sen, hjärtat.
-okej. jag gör det. för din skull.
-det är allt jag ber dig om, hjärtat. och coola ner dig! försök hitta lugnet i skogen. tänk på Twin peaks! det kommer bli super, allt kommer bli super. plocka blåbär och baka en paj när du kommer hem, tänk på allt kul du kommer ha i sommar. och i höst, du älskar ju hösten! och kom ihåg att jag älskar dig. massor, massor, massor!
-jag älskar dig också! och jag lovar att jag ska skärpa mig, det är bara det att det händer så mycket saker på en gång och jag blir så förvirrad och off. du vet ju hur jag är.
-jag vet, hjärtat. men det löser sig! tänk inte för mycket, du vet hur det brukar sluta..
-ja, jo. jag ska inte tänka för mycket, promise!
-bra! kolla nu på Morden i Midsomer och var lite social. för din egen skull!
-okej! sov gott!
-sov gott, hjärtat! du finns med mig, alltid. du är min bästa vän.
-och du är min. god natt!
-god natt, hjärtat.

Inga kommentarer:

Yesterday