onsdag 29 juni 2011

I will never be afraid again.

tack, Elin. utan dig hade jag suttit fast i en lycklig liten illusion just nu. och jag hade mått fruktansvärt mycket sämre än vad jag gör nu. och jag mår faktiskt ganska fruktansvärt, trots att jag är glad över att jag, för en gångs skull, har gjort mig själv en stor tjänst och skyddat mig från smärta. jag är så stolt att jag nästan spricker. jag gjorde det enda rätta, i precis rätt tid. nu har jag visserligen smärta både bakom mig och framför mig, men jag glädjer mig åt att det inte blir lika ångestfyllt som det blev sist. jag vill aldrig någonsin genomleva det igen, och jag önskar inte den sortens smärta till någon. bryt alla ben i kroppen och brinn på bål, people. jag kan lova att det gör mindre ont.

har tillbringat de senaste dagarna i Kristianstad. gangsterfasoner, diskussioner, Solhår, barnpoolsbad, skratt, Star wars, ångestattacker, skate och mackor, typ. ler lite, gråter en smula inombords för de riktiga tårarna är fan slut och tänker på hur märkligt livet ter sig. allt jag ångrar kan jag inte göra något åt, så jag ser fram emot en vacker höstdag när jag kan se dig i ögonen och se en bror där du ser en syster i mina.

idag har jag varit och badat med Lovisa som har varit i Berlin i några månader. det var urmysigt, galet varmt i luften och iskallt i vattnet. det är så trevlig stämning på bryggor när alla nojar över hur kyligt det är i vattnet. mysigt och så. hon hade lagat mackor och morötter och vatten och det var skönt att koppla av hjärnan efter två dagars nästan konstant ångest. efter badet drog jag till Limmis och träffade farbror doktorn som skrev ut små blå fiskar till mig, som nu simmar runt i min kropp och äter upp min ångest. det är skönt att veta att det kommer kännas bättre snart. jag vill må bra, jag vill orka arbeta, orka plugga. orka leva lite.

ikväll ska jag se första avsnittet av fjärde säsongen av True blooooooood! har längtat som en liten fobbek, och nu! äntligen! det ska bli riktigt gött att ta det hundra fuckin procent lugnt.

-det är ju han!
-ja, det är Han! Han Solo!

Inga kommentarer: