tisdag 24 maj 2011

oh, deary me, my little brother's in his bedroom smoking weed

jag har halsfluss. jag har sett fram emot morgondagen, då jag hade en klipptid kl 10 och skulle sjunga på en konsert på eftermiddagen/kvällen, i ungefär en månads tid. i stället får jag nog ligga hemma och leva på antibiotika, nyponsoppa och silverte med honung och citron. life's a bitch and then you die.

har en tid på vårdcentralen halv fem i eftermiddag. jag hoppas att de proppar mig full av droger och säger typ "jomenvisst ska du sjunga imorgon! ta de här 24 pillren så löser det sig, vettu!", men oddsen för att det kulle hända känns oerhört minimala. jag har verkligen inte tid att vara sjuk! jag måste plugga, jobba, sjunga, klippa mig, förbereda mig inför folkhögskole-intervju, gå på bio, städa min gamla lägenhet.. jag behöver mer tid för mig själv, då jag verkligen kan koppla av utan att få dåligt samvete. jag ser fram emot sommaren. det är fan projekt-sommar i år. det kommer bli helt sjukt kul!

men fan. om man skulle sluta whina? saken är bara den att det är så fruktansvärt jobbigt när saker och ting inte går som jag tänkt mig. jag blir så irriterad när något stör mina planer, speciellt när jag blir sjuk, för det går inte att lösa på två sekunder. och ärligt, Gud, halsfluss? det var väl ändå att ta i lite väl mycket?

nu ska jag fixa lite mer silverte, då koppen har blivit kall. och äta lite aprikoskräm. och kolla Juno. och försöka skaka av, åtminstone lite, bitterhet och besk sarkasm.

-jeez, Bananas! shut you frickin' gob, OK?

Inga kommentarer:

Yesterday