måndag 9 maj 2011

pocketful of sunshine

jag har levt i en utdragen ångestattack under de senaste dagarna. igår vaknade jag upp ur dimman när jag gick på bio med David och Matthias. vi såg Tears of Gaza och grät. nu har jag fortfarande problem, men jag kan le åt att jag i alla fall är vid liv.

efter bion gick jag och David genom stadsparken på väg till Lunds central. vi gick armkrok som ett gammalt par och diskuterade Palestinakonflikten. framme i Limhamn köpte David pizza med massa ost och vi kollade Natural born killers tills vi somnade.

idag frågade Marco mig om jag ville följa med och se hans koja, och det ville jag såklart. jag vart riktigt impad, det var precis som på film när nördiga kids bygger en skoja ute i skogen. han hade både soffa och fåtölj, och en grind och böcker och en liten gång och till och med en dödsfälla. inte för att den var särskilt dödlig, men det kan vi tala tyst om inför Marco. jag vart ändå sjukt impad.

lite senare i eftermiddags bestämde jag mig för att börja läsa inför min tenta på onsdag, så jag tog min bok, Modern politisk filosofi, och bläddrade lite i den. efter en halvtimme kände jag hur lönlöst det var och tänkte "jag sluter ögonen en stund eller så" och somnade i två timmar. då kom mamma på besök med en till bok och lök och grädde och så lagade vi lagom god tomatsoppa till middag. sen stack hon och jag läste vidare. nu är jag mitt i en alldeles för lång paus och måste snart återgå till läsandet. ska dock gå och lägga mig i tid, behöver sömn. är alldeles för trött och grinig just nu för att ha råd att spilla dyrbara sovtimmar. god natt.

-you're being pretty cavalier about this. aren't you supposed to be like eternally in love with him and shit?
-yes, yes, I believe so, if I was the Gossip Girl in Sweet Valley of Traveling Pants, but no, I'm not, so I couldn't really care less..

Inga kommentarer:

Yesterday