lördag 23 april 2011

baby, take off your cool

har drömt mardrömmar och annat konstigt hela natten. ska käka frukost, duscha, klä mig i något fint och cykla ner på stan. klockan 2 är det påskmiddag hos min faster och jag ser med en liten bitter touch fram emot att träffa alla. särskilt eftersom jag vill se deras miner när de ser mitt blågrön-urtvättade hår och förminskade bröst. och för att jag vill fråga dem var min storasyster med familj håller hus(jag vet mycket väl att de inte är bjudna, men jag vill göra det obekvämt för dem. jag tycker om att vara en rebell). det är gött att sätta sig upp mot systemet, och eftersom alla andra ändå bestämt sig för att jag är en udda prick, kan jag lika gärna leva upp till det och vara precis som jag vill vara och skita i hur folk glor och viskar och kommenterar och pekar(yes, det händer också), för jag är i min egen privata knäpp-bubbla där ingen kan röra mig. det är kul att skratta ikapp med sig själv. nu ska jag laga frukost. och snart ska jag bygga den där inomhus-kojan som jag har en klar bild av i huvudet. det får bli när David kommer hem. antagligen behöver vi fler lakan. jag känner mig verkligen som en mogen skitunge.

-if you wanna be happy for the rest of your life, never make a pretty woman your wife

Inga kommentarer:

Yesterday