fredag 1 april 2011

försvinn ur mitt liv och från min fantasi

jag försöker att inte tänka på människor som har sårat mig djupt och behandlat mig fel, men de hemsöker mig fortfarande i mina drömmar. som tur är har jag hittat en väldigt fin vän som ger mig kloka råd, och nu känner jag mig något starkare och mindre ensam. det har varit ganska jobbigt på sistone med alla tankar och känslor som virvlar omkring inuti huvudet, men jag känner att jag har ältat det här så mycket och länge till typ alla jag känner och det har ändå inte blivit särskilt mycket bättre. nu har jag dock fått skön respons och jag känner mig nästan befriad. någon delar min smärta med mig! och äntligen har jag fått gråta ut mot någons axel medan denna någon genuint undrar hur fan det är med mig.

idag var jag på jobbintervju och fick jobbet. jag knep det som du kniper med benen runt din älskades höfter när ni idkar älskog - hårt som fan. sen travade jag hem till en förkyld och extremt ynklig David och hjälpte honom lite genom att panta burkar, köpa dillchips och laga middag(känner mig som en otäck liten surrender wife när jag skriver detta, jag kommer nog aldrig bli hemmafru). satte kronan på verket när jag slog Davids älsklingsflaska ihållande hans egenhändigt pressade Kalamata-olivolja från Grekland i golvet så att glas och olja flög över halva rummet. fick lite panik, men allt ordnade sig med en mopp. moppar fixar ALLT.

nu är jag hemma och känner mig rätt nöjd. har skrattat, gråtit, fått jobb och tagit hand om en sjuk vän. det är väl en ganska bra dag? jag tycker det. ska snart lägga mig i sängen och läsa Harry och njuta av tanken på att jag har hemskt fina vänner, eller människor över huvud taget, i mitt liv.

-maybe there won't be marriage.. maybe there won't be sex.. but, by God, there'll be dancing.

Inga kommentarer:

Yesterday