tisdag 19 april 2011

I am a rock, I am an island

jag har nog sovit bort lite bitterhet och cynism. thank GOD. men det var en skön urladdning.

idag tänkte jag kila ner mot city och njuta av vårsolen lite. jag ska dessutom fiska upp en bok på biblioteket här i Limhamn(precis runt hörnet från mig! ALLT är iofs precis runt hörnet från mig här; böcker, film, mat. allt jag behöver, alltså. förutom sex, då.) och svänga inom min frisör för att kolla upp exakt hur mycket jag skulle behöva punga ut med för att få tillbaka mitt älskade blonda hårsvall igen. är det under tusenlappen så kör jag lätt på det. orkar inte längre att människor glor på mig med ansiktsuttryck som skriker "whatta frickin alien". jag behöver lite mer privatliv än så just nu.

jag är sjukt stressad, men försöker se ljust på allt. jag har roliga planer och idéer, och det händer massor av kul saker framöver. så om jag bara tar ett steg tillbaka och betraktar mitt liv, så lär jag nog se att jag har massor av det där som jag vill ha. och nog för att jag är ensam, men om man omformulerar så är jag nog snarare bara alldeles själv. ensam är man nog först när man inte har någon kvar. och jag kommer alltid ha min allra bästa vän kvar - mig själv. så nu käkar jag en tallrik chokladflingor, klär på mig en fin klänning och hoppar på bussen till city. jag ska njuta av att jag är sjukskriven under vårens vackraste, soligaste dagar. so long!

-det är här jag vill dö när jag blir avlöst

Inga kommentarer:

Yesterday