torsdag 11 mars 2010

Lost in the 19th century

Okej, nu kan jag dö. Jag såg Lost in Austen igår, en tre timmar lång film som utspelar sig i boken Stolthet och fördom. DEN VAR SÅ BRA!!! Imorgon åker jag till mamma och då ska vi se Stolthet och fördom starring Colin Firth och jag ska DÖÖÖÖ av välmående, or not. Men det kommer bli så jäkla bra!
Igår pluggade jag (yes box) en liten stund, fick ihop en schysst avslutning om Scatchmo och rätt mycket om Piaf. Grrrreat. Nu har jag bara lite kvar att göra ikväll. Marvelous!
Igår skulle jag baka en kladdkaka, förmodligen planetens enklaste kaka. Det gick lite halvt åt pipsvängen. Först blandade jag i mjölet för tidigt, sen ville kakan inte bli kvar i tid, trots att jag hade den inne dubbla tiden. Till slut vred farsan på högsta och vi brände skiten. Äh, det blev säkert bra. It better, för idag kommer Johan hem till mig på fika. Så typiskt. Han har aldrig förr ätit en kaka som jag har bakat, så han kommer säkert att tro att jag är kass på att baka. Jag får förklara för honom att så inte är fallet. MEN BIG TROUBLE LIKSOM
Efter min filmupplevelse igår, är jag totalt såld på kostymdramer. Jag har en inre bild av hur jag kommer se ut i sommar, med blommiga klänningar och lockat hår. Ååååh...

-I've summoned hordes of friends from London. It should be quite a party. One that could only be enhanced should you consent to join it. All of you.
-Too kind, sir, but I must beg to be excused. Large gatherings of society bring me out in hives. As do small gatherings.

Inga kommentarer:

Yesterday