söndag 28 mars 2010

Punch-drunk love

Oh my. I fredags när jag skulle passa en miljard tider så satte jag mig givetvis på fel tåg - mot Simrishamn. Förargad och gråtfärdig hoppade jag av på första bästa hållplats, där nästa tåg till Ystad skulle gå om en och en halv timme - SUPERBT! Jag bröt såklart ihop! Men frukta intet, ty hoppet nådde mig i form av två medpassagerare som gjort samma misstag som jag. Jag fick dela deras taxi tillbaka till Ystad, och vi hann med Malmö-tåget tio minuter senare. Ibland har man tur. I oturen.
Helgen har varit supermysig! Vi gjorde inget särskilt, men det passade mig alldeles utmärkt. Innan vi åkte hem idag fick vi stekt kyckling med rostade potatisar och morötter och sås med MÄNGDER AV VITLÖK. För att citera Erica; det luktar som om ett djur har gått in i min mun. Och dött.
Nu sitter jag med chokladbrun färg i håret och ska strax se Julie och Julia. Och for the record, Punch-drunk love var sådär. Lite långtråkig men fin. Ba så ni vet lixom.
Imorgon ska jag träna FÜR HILVEDE. Toodles!

-I have a love in my life. It makes me stronger than anything you can imagine.

1 kommentar:

elin sa...

älskling!
Förlåt att jag inte svarat på ditt sms!
har haft både klödd med mobilen och pluggat all day.
Fika i veckan?
Puss

Yesterday