söndag 11 april 2010

Danny's all-star joint

"I say 'I got thirty dollars in my pocket, whatchoo doin'?' I holler 'c'mon, Cecil, take a dollar'!"
HELL YEAH I LIKE THA' OL' AMERICAN SOUND
Anyhow. Pappa och jag har promenerat och gått vilse i bokskogen idag. Sen köpte vi fika och smet hem till farfar. Det var skoj, och papi och jag hade minst tre fights. Galet. Och mysigt!
Nu övar jag på Danny's all-star joint, som jag fick i sångläxa. It's a paint in the butt, men ruskigt bra! Så nu ska jag fortsätta öva på den, och sen ska jag och Robert nog kolla på Lars and the real girl. Igår hyrde papi två filmer; In the loop, men den var så seg att vi stängde av efter tjugo minuter, och Veronika bestämmer sig för att dö. Den var faktiskt ganska bra, schyssta skådespelare och en vacker och spännande historia.
Jag såg en väldigt intressant dokumentär innan, Grizzly man. Den handlade om Timothy Treadwell, en kille som under långa perioder levde ute i vildmarken sida vid sida med grizzlybjörnar. Man kan säga att han hade en skruv lös. Han såg alla djur som sina vänner, och han ville skänka kärlek och harmoni till världen. Han ansåg att människans civiliserade värld var galen, och att björnarnas värld var fulländad. Jag anser att han var ganska knäpp, men samtidigt kan jag inte klandra honom för hans vackra, om än oerhört naiva och rubbade, syn på livet. Han ville ju trots allt bara ha en vacker och harmonisk värld full av kärlek och förståelse. Timothy och hans flickvän Amie dödades av en ovanligt aggressiv björn. Jag antar att han had it coming, men jag önskar också att fler människor kunde vara som han var; ödmjuk, kärleksfull och genomgod. Och en smula galen.

-I'm in love with my animal friends. I'm in love with my animal friends! In love with my animal friends. I'm very, very troubled. It's very emotional. It's probably not cool even looking like this. I'm so in love with them, and they're so fucked over, which so sucks.

1 kommentar:

Lisbeth sa...

om vi alla var lika kärleksfulla som honom, lika galna, ja tänk vilken härlig värld vi levt i :D