söndag 16 maj 2010

Got to get my act together

Ja, då har jag fattat det också. Finelifint.
Om jag bara hade långt hår och normala proportioner. Tur att det finns lösningar på sådana petitesser. För även petitesser kan stå i vägen för det man vill göra. Och ha på sig. Och tragiskt nog betyder mitt utseende enormt mycket för mig, eftersom det är viktigt för mig att känna mig vacker. Jag vill vara snygg. Het. Sexig. Åh, sexig! Tänk om jag kunde känna mig sexig?
Men jag måste faktiskt sluta gnälla. Och döma. Det tar för mycket energi, helt i onödan! Någon som jag tycker ser märklig eller barnslig eller kanske fjortis ut, kan vara en oerhört bra vän som jag missar pga mina egna idiotiska fördomar! Jag blir så arg på mig själv, för att jag har gått runt hela mitt liv och trott att jag har varit bättre än somliga, och för att jag (inte helt medvetet, but still) har delat upp människor i olika kategorier, coola - töntiga, viktiga - mindre viktiga. Ändå har jag alltid propagerat för rättvisa och människors lika värde. Fy fan för mig. Hur blind kan man bli egentligen?
Nu ska jag gå ut och powerwalka och tänka över hur jag ska betala för mina synder. Ses.

-Potter, take Weasley with you. He looks far too happy over there.

1 kommentar:

eliiiiiiin sa...

hahaha alltså, du är ju så himla söt! "hur jag ska betala för mina synder" haha, älskar det!
Men hörru! Man är faktiskt bara människa, och tyvärr så dömer alla! Men sålänge man inte sårar någon, vilket man oftast inte gör genom att bara tänka, så är det ju chill. Ingen är perfekt, men du är fanimej lite bättre!