tisdag 3 augusti 2010

I am a lonely painter, I live in a box of paints

lyssnar på Nick Drake nu. it's all about music these days, jag vet, men musik är ju gött. back to Nick Drake. han är väldigt Iron and Wine, eller så är Iron and Wine väldigt Nick Drake (okej, kollade upp det. I&W är ND, eftersom ND dog för ca 30 år sen och I&W är fräsch och sånt, ya know). det är hur som helst härlig, laid back folkrock som jag råkar älska av hela mitt hjärta.
och en gång till; Joni Mitchell, baby! kvinnan har en så oerhört vacker och unik röst. jag blir knäsvag och tårögd när jag lyssnar på hennes kraftfulla stämma. helt otroligt.
och btfuckingw, Bobba är GRYM på att skriva feta låtar! GRYYYYM! är stolt över att ha en så begåvad människa i mitt liv.

-you're in my blood like holy wine, you taste so bitter and so sweet
(Joni, I love u)

Inga kommentarer:

Yesterday