tisdag 3 augusti 2010

Oh I could drink a case of you darling and I'd still be on my feet

just because everything's changing
doesn't mean it's never been this way before
all you can do is try to know who your friends are
as you head off to the war
pick a star on the dark horizon and follow the light
you'll come back when it's over, no need to say good bye

älskar Regina Spektor. the Call får mig att känna hopp, att allt inte är över. det känns bra. och Joni Mitchell.. mmm. A case of you påminner mig om en ljuvlig scen i Magiska systrar, och varje gång jag ser den scenen eller hör låten fylls jag av en känsla av att allt börjar om på nytt, som att man får en andra chans. varje gång något går åt pipsvängen för mig, ska jag sätta mig ner, lyssna på de här två låtarna, gråta och resa mig upp igen. jag har verkligen återupptäckt musikens betydelse och den påverkan den har på mitt liv. den är som en fantastisk vän som ger goda råd och håller om mig när jag är ledsen, svajar mig i takt när jag dansar, fyller mig med ilska och nervositet och lycka och adrenalin och jag älskar, älskar, älskar musik.

hela soundtracket till Magiska systrar (eller Practical magic som den heter i staterna) är för övrigt heeelt briljant! LYSSNA!

-put the lime in the coconut and call me in the morning

Inga kommentarer:

Yesterday