torsdag 26 augusti 2010

Precious

såg den igår. helt galet bra skådespeleri. hemskt och underbart!
peppar inför Teddybearzz imorgon. OCH är fett glad eftersom jag ska träffa Katja, Anton och Ebba ikväll! har saknat dem allihop. ska se Salem, och förhoppningsvis hinner jag se Chords en liten stund.. ÅÅH, kommer bli så fett!
jag har blivit helt galen. för två månader sen hade jag ingen piercing, inga tankar på sidecut, inga tankar på att skära mig i armen bara för att jag ville se blodet, inga tankar på att börja röka, inga tankar på att vara så destruktiv som möjligt. och jag är inte rädd för att gå ut i natten helt själv, för jag bryr mig helt enkelt inte längre. vad händer med mig? kanske har jag fått en smäll i huvudet. kanske behöver jag känna att jag lever. kanske är jag bara inte rädd längre. men samtidigt vet jag att om jag klipper håret, kommer jag ångra mig. om jag skär mig i armen, blir det jobbigt att dölja såren och dessutom kommer det göra ont när de läker. att vilja börja röka är ren idioti, och den tanken ska jag vänja mig av med. jag är fortfarande förnuftig, och kommer inte gå över gränsen. jag vill växa, och genom att skada mig själv tar jag ett stort steg bakåt. jag tror faktiskt att jag börjar förstå varför människor vill skada sig själva, men jag vill inte bli en av dem. jag ska inte karva eller bränna in mina problem i huden. då sitter de ju där, som en påminnelse om hur dåligt jag mår. och så jävla dåligt mår jag ju inte.

-the other day, I cried. but you know what? fuck that day. that's why God, or whoever, makes other days.

1 kommentar:

elin sa...

älskling, älskling, älskling. Det är inte bra att du inte bryr dig längre. Att inte bry sig om vad som kan hända med en är en jävligt destruktiv tanke.
Och som du säkert redan vet, (ja, jag är en moralkärring) så vet jag av egen erfarenhet att destruktiva handlingar inte hjälper ett jävla dugg i längden. Endast för stunden. dessutom sjukt fult. Nästa gång du vill se blod så ring mig så kommer jag med en riktigt blodig skräckfillm! Och du, glöm aldrig hur bra du är! Inga negativa tankar, för det är du inte värd! DU är värd att må bra!

Yesterday