tisdag 8 mars 2011

everybody in this world has to do a whole lot more than love the one they spend a lifetime looking for

mitt hjärta är fortfarande jävligt sprucket. jag är så off men at the moment. quit the habit temporärt, liksom. det gör fortfarande så ont i mig. det har ju gått månader, och ändå gnager smärtan från alla håll. jag har dock kommit fram till att även om det tar tid att komma över någon, så finns det ju saker jag kan göra för att inte dra ut onödigt mycket på tiden. t.ex kan jag sluta träffa män ett tag för att inte utsätta mig för smärta. jag tänker "kolla en man. han kan bli min. det kaaan bli bra, men det kan också bli jävligt dåligt. jag provar." och sen går det åt helvete för att jag är så splittrad och bräcklig. genom att inte utsätta mig för den sortens smärta, slipper jag må dåligt över killar som jag ändå inte vill ha och kan komma över den som jag en gång ville ha mer än allt annat. då orkar jag dessutom bry mig mer om mig själv och slipper ligga apatisk i min säng, tycka att jag är misslyckad och vänta på att någon idiot ska höra av sig. det känns som en ruskigt bra plan. den följer jag.

jag har precis tryckt i mig två portioner tomatsoppa med ost, gräddfil, bacon, färsk tomat, ostmackor och ett glas hallonsaft med kemisk smak. om tio min är det Cougartown+In the middle, och imorgon ska jag göra en massa saker hela dagen.. jag blir helt yr. hatar stress. men nästa vecka är det lagom lugnt igen. ska bara flytta. it's all good.

åh. Movits! 2 dollar på fickan är underbar. känner mig inte fullt så dräggig och lat när jag hör den. grejen är att jag egentligen inte är dräggig, även om jag är ganska lat.. men jag är intelligent och kan vara sjukt aktiv när jag vill, så jag är faktiskt inte hopplös. kände bara att jag behövde berätta det.

idag har jag varit runt i Malmö. jag har fikat och grälat(ovanligt) med David, gått en överdriven demonstration för kvinnor och jämnställdhet("inga sexister på våra gator, fyll dem i stället med bögar och flator!" liksom VA?!), frusit häcken av mig och köpt bacon. jag skulle ha dansat kl 20, men jag åkte hem i stället. nu är klockan 22.06 och jag har missat 6 min på Cougartown. detta är SKANDAL, så jag sätter igång tv:n nu. YO

-alltså, Veronica Maggio är nog den vackraste människan jag vet.. hela hennes sätt liksom.. men det får du inte säga till Caroline!

Inga kommentarer:

Yesterday