torsdag 24 mars 2011

when I was young, it seemed like life was so wonderful. a miracle, oh, it was beautiful, magical

det är så jävla obvious att jag inte är över dig än. och det är lika jävla obvious att det inte finns någon jävla cure mot den här fucking bluesen.

men jag är glad att jag i alla fall har någon att krama. nu finns det en människa i mitt liv som kysser mig och tycker om mig precis som jag är, och jag är inte längre lika ensam när jag är ensam. det får mig att känna mig trygg på något vis.

för första gången i mitt liv är den här människan en person som inte vill ändra på mig. det gör mig glad att veta att vi, trots våra extrema olikheter, kan komma så fint överens och tycka så mycket om varandra. det kan förstås bero på att vi delar grundläggande värderingar och till viss del även åsikter, men det ändrar inte det faktum att vi i grund och botten är två helt olika personer. men det är det som är mest spännande tycker jag. han tycker likadant. det gör mig varm och lycklig. och lite ledsen, på gränsen till hjälplös. jag vet inte hur det här kommer sluta. jag vet ingenting. men nu är jag här, och han är här, och vi är vi och det känns lagom bra. jag ska bara slå ihjäl mina demoner och lyfta upp mig själv ur det här mörka hålet, så är jag fit 4 fight igen. tror jag. man kan aldrig vara riktigt säker, och det är farligt att hoppas.
jag vill inte jinxa.

jag ska vara ärlig. jag vill att det här slutar med kärlek. jag vill att det slutar. med kärlek. i slutet. fattar du? jag vill inte bli sårad igen eller såra någon som jag själv har blivit sårad. jag önskar inte min värsta ovän den sortens smärta. säg att Hitler hade levt idag, då det ofta är honom folk jämför med höjden av ondska(typ "men Hitler då? hade du gett honom en smäll på käften?"). lyssna noga; jag hade inte ens velat att en man som Adolf Hitler skulle känna de här känslorna. förstår ni nu hur ont de gör när de är färska?

fuck no. jag vill ha kärlek. i slutet. jag kanske talar i märkliga metaforer, och du kanske tror att du förstår, men det gör du nog inte. det enda jag vet är att jag inte vet någonting. och jag accepterar detta och omfamnar det som ett faktum. god natt.

1 kommentar:

sarah sa...

jag fucking älskar dig.

Yesterday