fredag 1 oktober 2010

Bra, bra

är sjukt självdestruktiv. det är inte OK i vanliga fall, men när det går ut över andra är det skamligt. funderar mycket över politik och existentialism just nu. var är vi? vem är jag? var hamnar jag när jag dör? finns Gud? den sista frågan drar jag mig för att uttrycka min åsikt i. jag har ju alltid litat på att det finns någon som tar hand om mig och hjälper mig. om Gud inte finns, är hela min syn på världen förvriden. någon sa till mig att jag inte kan vara kristen om jag inte tror på Eva och Adam och Eden och allt annat som står skrivet i Bibeln, men att ens överväga tanken på att Gud inte finns känns som ett svek mot min livslånga tro. jag känner mig väldigt kluven i den här frågan, och jag vet inte riktigt vem jag ska diskutera den med. jag hoppas att jag kommer på något bra till slut. det måste jag göra.

nu ska jag till Lindängen och hämta upp mina keys till MIN EGNA LÄGENHET. that's right, fellas. och ikväll är det "efter tentan"-öl (inte för att jag kommer hinna skriva min tenta idag, men whatev) med klassisarna. howdy!

-när jag tänker efter verkar detta förutbestämt

Inga kommentarer:

Yesterday