söndag 3 oktober 2010

How blue can you get?

lyssnar på Cyndi Lauper och är så fucking jävla blåååååå (sinnesstämningen dårå). snöar på att saker och ting inte är som jag vill att de ska vara! kan inte allt bara falla på plats, så kan jag lära mig livsläxor på något annat sätt? det här suger ju!

år 2010 har hittills bjudit på
break-up från ett flerårigt förhållande
sommarmys
två olika jobb
en massa nya vänner
septumpiercing (som jag trodde skulle förbli en galen idé, men tji fick jag)
filmkurs
ett nytt, eget hem

+ett nytt tänk. det värdesätter jag högst. yeah, jag är ganska mycket av en rebell nowadays, men jag känner iaf att det leder någonstans. genom att sluta bry mig om det mesta ett tag, tappar jag tankar om saker som känns viktiga men som inte är det egentligen. det gör mig mer självständig och mycket friare! känner att jag har ett öppnare sinne nu, och jag känner mig "minst tre år äldre" än vad jag gjorde i början av sommaren. jag växer och utvecklas hela tiden, och jag vågar mer! jag är ju så mycket mer än vad jag tror att jag är (jag ser inte heller logiken i den meningen, men det kommer väl). jag har ALLTID brytt mig om vad folk tycker, men nu är det fan slut på skiten. jag skriver vad jag vill, säger vad jag vill och står för det. och jag vill alltid veta mer om allt, så världen är väl mitt smörgåsbord eller något sånt klyschigt. sleep tight now, y'all.

-it's early in the morning and I ain't got nothing but the blues

Inga kommentarer:

Yesterday