måndag 14 februari 2011

B-DAY #20

OKAY, jag stannade i Östra Kärrstorp över natten. jag stängde av telefonen och läste nästan till midnatt, sen slocknade jag i världens kallaste rum. pappa väckte mig vid halv 7 med skönsång och ett värmeljus. sen läste jag ut min bok, steg upp, stekte ägg, tomater och skinka, rostade bröd och drack juice. sen satte vi oss i bilen och flög iväg mot Lund med Sting i högtalarna. "I'm mad about you, I'm mad about yoooou.."
tog tåget till Hyllie, bytte till stadsbuss å nu är jag hemma. då ingen hade paxat tvättid idag bestämde jag mig för att ta tag i det+diska, då hela min lägenhet stank gamla matrester när jag steg innanför dörren. HÄRLIGT. har vädrat och parfymerat med en gammal utgången persiko-parfym från Yves Rocher. här luktar starkt, men godare än innan. fuck, är helt slut.. men så fruktansvärt glad över att vara hemma. ska kanske flänga runt lite till idag, men det gör jag gärna. det är en fin dag med härlig luft och jag är lagom snygg. och jag är 20 år. kan ni fatta?

jag skulle kunna fira min födelsedag med att käka B&J direkt ur förpackningen, kolla patetiska, orealistiska kärlekskomedier och gråta över det faktum att jag för första gången på fem år inte har någon kille på Alla hjärtans dag, but I ain't that kinda gurl. jag tänker ha en fet dag, oavsett om det blir med en man eller inte. för helvete. när ska människor inse att de är människor även utan partner? det är inte våra flick- respektive pojkvänner som gör oss till hela människor, utan snarare vår inställning till livet. kom ihåg det, och gör det bästa av det ni har. klyschvarning, men what the heck. det stämmer ju!

-jag ba sawadee, hon ba ay papi!

Inga kommentarer:

Yesterday