fredag 4 februari 2011

visst är det vackert

hatar rinnande näsor och irriterade halsar, särskilt när det handlar om min rinnande näsa och irriterade hals. som tur är börjar det lägga sig, och med lite tur är jag OK ikväll! har en enorm lust att dricka vin å florera med glammiga brudar hos Oliven.
googlade på "mirakelkurer för förkylning" igår, och stötte på idiotcitatet "en förkylning får över på sju dagar, men med riktigt bra mediciner är du frisk på en vecka". man ba OK, då vet man att det inte finns något sätt att fuska sig ur skiten nästa gång det slår till. har sovit ca 10 timmar i natt(+extra tupplur på typ 2 timmar igår kväll), druckit litervis med vatten och honungsdränkt te, tagit hostmedicin med jämna mellanrum, tagit djupa andetag på balkongen(får för mig att detta rensar luftvägarna på baciller), knaprat Ipren vid behov, hållit käften och sköljt näsan med saltvatten så till den milda grad att hela hjärnan nästan löstes upp. vad mer ska man göra liksom??

men nog med gnäll, jag var ju bestämt över den biten. gick som sagt å la mig vid typ halv sex igår, sov litegrann och steg upp vid 21 igen, drack te och kollade kriminalserier i några timmar, läste Harry Potter och la mig igen. interesting, huh? det är inte kul att vara sjuk.

okay, måste dela med mig av en sak jag aldrig kommer att fatta(jag väntar med att sluta gnälla tills jag blir 100% frisk igen);
varför, VARFÖR(?!?!??!) i hela världen har man en näsduk i fickan, som man sedan snyter sig i om och om och OM IGEN?? det finns nog inte så mycket som toppar det på listan över Äckliga saker man själv styr över. att det dessutom oftast(läs: alltid) är people 70+ som gör så här får mig att vilja fråga mig själv om man verkligen blir klokare med åren. vidrigt!

helgen ska jag i vilket fall som helst tillbringa hos papi. ikväll blir det gulaschsoppa(papi är övernöjd) och sömn i världens kallaste rum(16-17 grader sådär). kanske inte världens bästa tillvaro när man har varit förkyld i ca 3 veckor, men what the heck! har inte sett eller snackat med en käft IRL på flera dagar å börjar på allvar tro att jag håller på att glida iväg från mänskligheten och civilisationen. läskigt. därför måste jag lämna Malmö och åka ut på landet..?

-are you hacking into the government's HMO data base? is that legal?
-of course not. we'll go to prison and you'll be someone's bitch

Inga kommentarer:

Yesterday