onsdag 23 februari 2011

what doesn't kill you makes you stronger

"hon dog av ett brustet hjärta"
men nä. det går inte. jag vet hur det känns när hjärtat krossas. det är en iskall chock som sprider sig från hjärtat genom hela kroppen. det är att helt plötsligt känna att det rinner tårar nedför kinderna. ett krossat hjärta är att känna att här tar mitt liv slut, jag klarar inte mer, nu dör jag. men man dör inte. man dör faktiskt inte. hur jävla förbannat skitont det än gör, så dör man faktiskt inte om man inte tar död på sig själv. det löser sig, helt enkelt. och gör det inte det, så är det ens eget fel. man måste själv ta ansvar för att plocka upp sig själv igen. jag försöker att ständigt tala om det här för mig själv. ibland går det in, ibland inte. det bästa är att inte hitta något substitut för pojkvän/flickvän-kärlek som man sedan överdoserar, som sex eller käk eller sprit. i stället bör man ägna sig åt sådant som ger en ett harmoniskt sinne, som t.ex kärlek genom vänner och familj. själv käkar jag god mat när jag vill, hyr bra filmer och festar med några av mina älsklingsvänner minst en gång i veckan. och har bra sex. somliga skulle kalla det självdestruktivt, och emellanåt håller jag med dem. samtidigt mår jag bättre och bättre, även om det kommer perioder när jag känner mig värdelös och oälskad. jag tycker verkligen att jag är fantastisk, så det förvirrar mig att jag ibland känner mig så rutten. samtidigt är jag faktiskt blott 20 år gammal. jag kan inte påstå att jag vet allt om livet. jag kan inte påstå att jag vet allt om något, inte ens mig själv. framför allt inte mig själv. men som med allt man tar sig för så lär man sig så länge man försöker, och jag tror att om jag fortsätter att jobba på det och kanske ge ännu mer än vad jag har gjort hittills, så kommer mitt liv falla någorlunda på plats. just nu är det kaos, men jag har som sagt insett att så länge jag inte tar livet av mig så överlever jag smärtan. och det är det som tar mig framåt. samt vetskapen om att om tio år kommer jag titta tillbaka på mitt 20-åriga jag, skratta lite lamt och tänka "fan, bruden. I'd trade places anyday".

-everybody in this world has to do a whole lot more than love the one they spend a lifetime looking for

Inga kommentarer:

Yesterday