tisdag 22 februari 2011

you make me feel like dancing

min dag har sugit, så jag ringde dig i hopp om att må bättre. visste inte att jag skulle ångra det så bittert.

dansade reggaeton/dancehall idag. det var jag, 30 fjortisar och en speedad danslärare. jag var den sämsta i gruppen, men tänker öva tills nästa gång.
gick igenom Sofielund på väg till Malmö dansakademi. jag älskar, älskar, älskar den stadsdelen! den är så mysig, så vacker i sitt förfall. och det som fick mig att känna mig mest hemma där, var känslan av total trygghet. jag var inte ett dugg rädd för att bli rånad eller attackerad eller whatever. jag bara gick och njöt av kärleken som flödade mellan husen. mysigt.

på fredag ska jag UT, och ska dagen till ära köpa ett nytt lila läppstift(då jag tappade mitt gamla lila favvoläppstift på marken, sparkade lite på det, plockade upp det och la tillbaka det i hylsan i lördags. sen hånglade jag tydligen upp min polare Hanna också, men det är en annan historia), mintgrönt nagellack och en ny klänning. vill se top notch ut, bara för att det känns bra.

jag tycker att jag är snygg, sexig, kul och grym i allmänhet. således har jag svårt att fatta varför jag också känner mig värdelös och fruktansvärt oälskad. och jävligt, jävligt ensam. det är som om jag är en burk full av härligheter som har ett envist lock som inte går att skruva av hur mycket man än försöker. jag känner att jag inte får leva ut ordentligt. som när jag dansade idag; när något steg gick fel, så bara frös jag och kunde inte fortsätta. jag försöker, men jag blir stel och det känns konstigt. då blir jag besviken och arg på mig själv för att jag inte försöker hårdare. jag hoppas att jag snart samlat tillräckligt med mod för att våga klättra ur min bubbla, för jag är ganska trött på att alltid känna att jag måste vara i kontroll.

-you think you got it, oh, you think you got it

Inga kommentarer:

Yesterday