måndag 8 november 2010

I get by with a little help from my friends

12.12 vaknade och steg upp
13.09 satt på bussen till centralen+Lund
14.10 fikade i flera timmar med CJ. snackade nutid, framtid, dåtid, problem, lösningar.
17.13 satt på bussen tillbaka till Malmö
18.03 anlände hos Märtha och Jakob som bjöd på chili con carne och blåbärspaj. Jakob stack och spelade fotboll och jag och Märtha kollade Brothers, drack rosé, snackade och lyssnade på norrländsk reggae.
23.25 jag stack från Märtha. mötte full, kärlekskrank MFFare som försökte stöta på mig. hemskt ocharmigt.
23.47 hemma igen, trött, mätt och halvglad. oerhört fin dag, må jag säga.

fantastiska människor gör livet fruktansvärt värt att leva. jag är inne i min lilla depp-bubbla nu och har svårt att visa för de jag älskar hur mycket jag faktiskt älskar dem. om ni mot förmodan läser det här så vill jag att ni ska veta att era sms där ni frågar hur jag mår eller om jag vill fika, eller era långa, varma kramar eller de faktumen att ni lutar era huvuden lite trött mot min axel, eller bjuder på en latte macchiato eller middag, eller tar er till mig fast ni inte har råd eller kanske ens tid, eller ringer mig fast ni helst vill sova - allt det där uppskattar jag. det är både små och stora saker, men varenda liten kärleksfull gest lägger sig som ett lyckligt dis i mitt vänskapsminne, och ni får mig att känna mig älskad. tack för att ni ger mig värme, trygghet och glädje. och framför allt - massvis med kärlek.

-ibland är en klyscha bästa sättet att beskriva något

Inga kommentarer:

Yesterday